Zadzwoń do nas. Tobie także pomożemy!
opublikowano 21 maja, 2015, przez specjalista
Od 1 kwietnia w Polsce funkcjonuje system BLS, dzięki któremu ustaleniem odszkodowania oraz jego wypłatą zajmie się ubezpieczyciel poszkodowanego, a nie jak dotąd, sprawcy.
Mimo że ten system funkcjonuje w wielu krajach Europy od kilkudziesięciu lat, w Polsce jest on nowością. Umowę o wprowadzenie BLS podpisało do tej pory osiem zakładów ubezpieczeń: Aviva, Ergo Hestia, PZU, UNIQA, Warta, Liberty Ubezpieczenia, Concordia Ubezpieczenia oraz Gothaer.
Innowacyjność BLS polega na zupełnie innym systemie działania, który jest o wiele korzystniejszy dla klienta. Do tej pory powodem wykupienia odszkodowania OC było traktowane jako zabezpieczenie dla osoby poszkodowanej przez właściciela polisy. Teraz wykupienie ubezpieczenia będzie pozwalało na likwidację szkodę u tego samego ubezpieczyciela.
W praktyce wygląda to następująco. Poszkodowany w wypadku lub kolizji zgłasza się do towarzystwa ubezpieczeń, w którym ma polisę, w celu likwidacji szkody. Ubezpieczyciel ustala wysokość odszkodowania oraz jego wypłatę. Na tym kończy się angażowanie klienta, a zakład ubezpieczeń poszkodowanego zajmie się rozliczeniem szkody z zakładem, w którym jest ubezpieczony sprawca.
Jak zapewniają przedstawiciele firm, które podpisały porozumienie, system BLS nie będzie miał wpływu na cenę ubezpieczenia, a jedynie podniesie jakość obsługi klienta. Sam system ma przede wszystkim usprawnić proces likwidacji szkody. Oczywiście poszkodowany wciąż będzie mógł wybrać, który zakład (jego czy sprawcy) zajmie się jego sprawą.