Zadzwoń do nas. Tobie także pomożemy!
opublikowano 14 kwietnia, 2015, przez specjalista
Jedną z metod likwidacji szkody jest rozliczenie bezgotówkowe. Taka opcja jest wybierana przez osoby, które nie chcą angażować się w dochodzenie odszkodowania ani odwoływać, gdy uzyskają zaniżone odszkodowanie. Jak przebiega cały proces?
Gdy wybierzesz warsztat samochodowy, który naprawi Twój pojazd, podpisujesz upoważnienie, w którym wyrażasz zgodę, aby pieniądze z odszkodowania zostały przekazane na konto zakładu napraw. Mechanikowi zostawiasz również kosztorys sporządzony przez ubezpieczyciela, w którym zostały wypisane uszkodzenia pojazdu. Jeśli podczas oględzin okaże się, że w kosztorysie nie została uwzględniona jakaś usterka, również wymagająca naprawy, warsztat kontaktuje się bezpośrednie z firmą ubezpieczeniową w celu dopisania jej do dokumentacji jeszcze przed rozpoczęciem serwisu. Jest to bardzo istotne. W przeciwnym razie ubezpieczyciel może kwestionować jej zasadność. Na podstawie podpisanego upoważnienia ubezpieczyciel przekazuje odszkodowanie na konto zakładu samochodowego. Po naprawie pojazdu mechanik przesyła fakturę, a towarzystwo wypłaca mu różnicę między kosztorysem a fakturą. Wszelkie nieporozumienia rozwiązują między sobą bez niepotrzebnego angażowania Cię w tę sprawę. Wybór metody likwidacji szkody należy do Ciebie. Możesz otrzymać wypłatę odszkodowania z OC i naprawić pojazd (nie jest to obowiązkowe) lub zdecydować się na rozliczenie bezgotówkowe. Pamiętaj, że jeśli napotkasz trudności w negocjacjach z ubezpieczycielem, Langner Odszkodowania z Zielonej Góry pomoże Ci w uzyskaniu odszkodowania. Jako poszkodowany jesteś chroniony przez prawo i należy Ci się pełne wynagrodzenie poniesionych strat.